عملیات استقرار دکل‎ها برای حفاری چاه‎های انحرافی در رگ‎سفید آغاز می‎شود


بیژن عالیپور امروز (چهارشنبه، ۲۴ آبان ماه) در جریان بازدید روزانه خود از محل حادثه رگ‎سفید به خبرنگار شانا گفت: در عملیاتی سریع و با انجام مقدمات کار، لوکیشن‎های A و C به منظور استقرار ۲ دکل آماده شده است و طی ساعات آینده، عملیات استقرار نخستین دکل آغاز می‎شود.

وی گفت: در حدود ۱۷ روزی که از وقوع حادثه آتش سوزی در رگ سفید می‎گذرد، اقدامات زیادی از جمله احداث استخر، ساخت جاده، ساخت لوکیشن حفاری و … انجام شده است که انجام آن در شرایط عادی به ۶ تا ۹ ماه زمان نیاز داشت.

عالیپور با بیان این‎که پس از پاکسازی کامل چاه، عملیات Top Kill برای خاموشی از سطح آغاز می‎شود و به موازات آن، خاموشی از طریق چاه‎های انحرافی نیز در دستور کار قرار می‎گیرد، از پیشرفت عملیات مهار آتش چاه ۱۴۷ رگ‎سفید ابراز رضایت کرد.

دکل حفاری ۹۵ فتح شرکت ملی حفاری ایران مستقر روی چاه شماره ۱۴۷ میدان رگ سفید روز یکشنبه (هفتم آبان ماه)، بر اثر فوران گاز چاه ۱۴۷ رگ سفید دچار حریق شد و متاسفانه در این حادثه، ۲ تن از کارکنان شرکت ملی حفاری جان باختند.

میدان نفتی رگ سفید واقع در جنوب غربی کشور و یکی از میدان‌های بزرگ نفتی است که از اطراف در بین میدان‌های نفتی بی بی حکیمه (در جنوب شرق)، پازنان (در شمال شرق)، رامشیر (در شمال غرب)، زاغه- هندیجان- بهرگانسر و تنگو (در جنوب غرب) محصور شده است.



Source link

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *