واحد مسئولیت اجتماعی در شرکت‌های عملیاتی صنعت نفت ایجاد شود


به گزارش شانا، محسن امیریان، عصر امروز (سه‌شنبه، ۲۷ تیرماه) در سومین همایش مسئولیت اجتماعی صنعت نفت با بیان این مطلب افزود: صنعت نفت در قالب مسئولیت‌های اجتماعی به دنبال تمدنی جدید در غرب کارون و عسلویه است.

 

 وی همزیستی مسالمت آمیز، ایجاد کانال ارتباطی مستمر بین مردم و بنگاه های اقتصادی دولت و تغییر نگاه در مناطق را مورد تاکید قرار داد و افزود: مردم باید به این نتیجه برسند که دولت مردم سالار است و نظر و رای آنها در هر دیدگاه ارجحیت دارد.


امیریان با اشاره به تاکید سیاست‌های اقتصاد مقومتی بر کار برای عموم مردم، ادامه داد: بنابراین مسئولیت اجتماعی نماد بارز اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.



بررسی اثرگذاری خدمات صنعت نفت در اجتماعات محلی

مدیر طرح های عمران مناطق نفت خیز از اجرای طرحی برای بررسی میزان اثرگذاری خدمات رسانی صنعت نفت به مردم محیط های پیرامونی مناطق عملیاتی خبر داد و گفت: باید آثار منفی حضور صنعت نفت در مناطق عملیاتی رفع و آثار مثبت این حضور تقویت شود.

 
وی عملکرد وزارت نفت را در برقراری ارتباط مستمر با دیگر وزارتخانه‌ها به منظور اجرای مسئولیت های اجتماعی موفق خواند و افزود: قانونمند شدن فعالیت های اجتماعی ضروری است و امیدواریم دیگر وزارتخانه ها نیز در این مسیر بیش از پیش با وزارت نفت همکاری کنند.

به گفته امیریان، وزارت نفت متولی ساخت مدرسه، بیمارستان و غیره نیست، اما در صورت همکاری وزارتخانه‌ها و نهادهای مختلف برای مشارکت در تامین منابع مالی و بهبود امکانات رفاهی در مناطق محروم آمادگی کامل دارد.
 

اجرای ۴۷۶ پروژه مسئولیت اجتماعی در دولت یازدهم

امیریان در ادامه به ذکر آماری از عملکرد مسئولیت اجتماعی صنعت نفت پرداخت و گفت: در دولت یازدهم ۴۷۶ پروژه در این حوزه به سرانجام رسیده است.

وی با بیان این که در مجموع تاکنون ۳۵۵۷ پروژه مسئولیت اجتماعی به ارزش ۱۳٫۷ میلیارد ریال از سوی صنعت نفت اجرایی شده است، ادامه داد: باوجود مزیقه مالی نفت در سال ۹۵، ۲۱۸ پروژه csr در صنعت نفت آغاز شد که از این میان ۱۲۷ پروژه تحویل داده شده است و برای اجرای آنها ۳۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیر طرح‌های عمران مناطق نفت‌خیز گفت: امسال افزون بر پیگیری پروژه‌های باقیمانده از پارسال ۴۲۰ پروژه مسئولیت اجتماعی را در دستور کار قرار داده ایم.

وی از برنامه مدیریت عمران مناطق نفت خیز برای توانمندسازی ۲۵۰۰ نفر از جوانان بومی مناطق عملیاتی نفت و گاز خبر داد و افزود: خوزستان استانی غنی است که در رده‌های مدیریتی و فنی به نیروهای غیر بومی نیازی ندارد.

وی با اشاره به عملکرد خوب صنعت پتروشیمی در حوزه مسئولیت اجتماعی ابراز امیدواری کرد که بخش خصوصی در این زمینه نقش پررنگ تری ایفا کند و همایش‌هایی از این جنس در آینده از سوی بخش خصوصی و نه دولت برگزار شود.

امیریان با بیان این که باید مسئولیت اجتماعی از ابتدا در اقتصاد پروژه ها مدنظر قرار گیرد یادآور شد: شرکت‌های بین المللی و داخلی که نسبت به توسعه میدان‌های نفت و گاز ایران اقدام می کنند به خاطر داشته باشند که باید در کنار فعالیت‌های توسعه ای خود درصدی از پروژه را برای تحقق مسئولیت‌های اجتماعی اختصاص دهند.



Source link

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

اگر با این شرایط موافقید، لطفا here کلیک کنید.